18. juli 2008



Shimla i monsum og ondt i maven

Vi ankom til Shimla i forgaars, Anja med stadig lidt ondt i maven fra Manali og jeg i bedring. Men saa fik jeg et kraftigt tilbagefald, imens Anja blev rask. I Manali kunne vi sagtens abstrahere fra det og opleve en masse alligevel, men denne omgang i Shimla sendte mig durk i hotelsengen, hvor jeg nu har ligget og laest 'Manden der doede som laks' (FANTASTISK bog, tak for anbefalingen ;-)) og 2 Helle Helle boeger. Paa mange maader kvalitetstid, men placerede min bevidsthed i henholdsvis Nordsverige og i DK. At ligge og laese mens monsumen pisker mod ruden i Indien..
Jeg er oppe nu efter 2 doegn i sengen og har tabt en masse vaegt (dog ikke lige den slags kur man oensker sig).
I morgen drager vi til Dolanji, som er endemaalet for rejsen. Det bliver paa mange maader noget meget andet end vi har oplevet hidtil. Jeg er traet af det ekstremt kommercielle Indien, de hoejstemte reklamer og de mange mennekser der henvender sig til os for at 'handle' eller faa penge ud af os paa forskellig vis. Eller ogsaa kigger de bare - GLOR meget indiskret og meget direkte. Man skal vaere forsigtig med hvor man placerer sit blik. Vi bliver rigtig gode til at se forbi folk og ignorere - isaer her i Shimla, hvor vi har indtrykket af at vi er nogle af de eneste internationale turister. Jeg glaeder mig til den fred og ro jeg forestiller mig vi finder i Dolanji.



Shimla er bla. hjemsted for den sidste Raj - og dette er Raj-paladset. Der er intet spor af at vi ikke befinder os foran et stort engelsk landsaede i atlanterhavstaage.

Endnu en forfalden 'heritage' - bygning fra kolonitiden. Shinla var sommerresidens for hele den britiske administration.

Ingen kommentarer: