18. januar 2008


Jeg vil gerne lige knytte en kommentar til dette billede. Det er et jeg selv har lavet.

Grundidéen var, at jeg går og bokser med den måde jeg har indrettet min tilværelse på. For det første har jeg et fuldtidsarbejde, hvilket er helt fint - ingen problemer der, fast indkomst er dejligt. Men der hvor ambivalensen sætter ind er, at jeg har skruet mig ned i en økonomisk situation, der gør at jeg ikke må blive syg, eller tage orlov, for så har jeg ikke råd til at bo, der hvor jeg bor. Mit hus er fedt og ligger 300 m. fra Østersøen for enden af en grusvej uden naboer, op til en stor skov, så der er al mulig basis for bar røv i haven. Her vil jeg gerne bo. For at kunne bo her SKAL der både min og min mands indtægt til. For at kunne arbejde de steder vi arbejder, skal vi bruge to biler. Okay. Jeg ejer altså en 3-længet gård og 2 biler, har fast indkomt, er medlem af Brugsen, overvejer om jeg sparer nok op i pension og finder mig selv stille og roligt udføre alle de traditionelle kvindeopgaver i hjemmet. Derudover er køkkenet indrettet med de samme (meget almindelige) køkkenelementer, som i min mors parcelhuskøkken.

Og så er det liiiiige jeg har sådan en: hvad fanden skete der?

Er jeg bare en hustru-Bratz i et bondehus på landet?

Billedet er sat sammen af et billede af mig selv, der står i mit køkken og vasker op kun iført forklæde og en Bratz. Udenfor kan man se gårdspladsen og de 2 biler. Billedet består af et billede af køkkenet, et billede af mig, et billede af Bratz og et billede af det udendørs.

Ingen kommentarer: