15. juni 2008



Rejsebloggen begynder her
Efter at have brugt 24 år på at drømme om det, realiserer jeg nu DRØM-MEN!
Der er nu 12 dage til jeg står i byen Leh i distrikt Ladakh i indisk Kashmir. Her begynder en måneds rejse i Indien!
Jeg rejser med min veninde Anja. Hun bliver en fast bestanddel af min rejse, min klippe, og den der bærer mig ned fra de høje pas.
Jeg har villet til Himalaya/Indien/Nepal/Tibet siden jeg som 11-årig hørte min grandkusine Lene fortælle om sin månedslange rejse rundt i Tibet. Hun viste billeder og hun så anderledes ud, end alle de andre jeg kendte der hvor jeg kommer fra. Min forestilling om verden blev pludselig meget meget stor og jeg blev grebet af en dyb rastløshed. Rastløsheden er en fast bestanddel af mit liv og den udmønter sig denne sommer altså i en rejse til det nordlige Indien - til tibetanske flygtningelandsbyer, til klostre, barskt terræn og svimlende højder.............................
I nat havde jeg min første drøm om turen. Den handlede meget pragmatisk om mine forestillinger om indiske toiletforhold... hm... knapt så storladent.
Vi rejser med jysk rejsebureau, som også sælger det trek vi skal ud på. Billederne her er fra bureauets beskrivelse af turen, som I kan læse om via linket http://www.jysk-rejsebureau.dk/travelplanner/vis_pb.php?idaktivitet=52
Om mindre end 2 uger er det mine egne billeder jeg lægger ud..... *uak!*
Planen er altså:
  • 27. juni afsted
  • Flyve til leh (og lande i 3500 m's højde)
  • Undgå højdesyge
  • Være 3 dage i Leh - akklimatisering
  • Gå trekket Markha Valley 8 dage
  • Tilbage i Leh, hvile i 2 dage
  • Bus ned ad bjergene til Solan i distrikt Shimla
  • Taxa til Dolanji (tibetansk landsby med kloster og børnehjem)
  • 14 dage (ca) i Dolanji og omegn
  • På en eller anden måde ned til Delhi
  • De sidste dage i Delhi - storbyferie
  • 29. juli hjemme igen
Jeg glæder mig helt vanvittigt. Men inden jeg tager afsted skal jeg liiiige 1) have visum 2)have vaccinationer 3) eksaminere et hold billedkunststuderende 4) til min egen eksamen på komparative kulturstudier 5) skrive en jobansøgning
Men herregud da... 12 dage... det når jeg nok............................

Ingen kommentarer: